Általános üzleti feltételek

Általános üzleti feltételek

Fogalmazások

"Áru"a wantee.hu honlapon keresztül értékesített áru. "Eladó" cég 191tech s.r.o., Strojárenská 1, 04001 Košice, Cégazonosító szám: 43 857 965. "Fogyasztó" az a jogalany, amely eladóval kötött szerződést. A szerződést magyar nyelven adjuk ki, és az eladó letétbe helyezi, és a fogyasztó számára elérhetővé válik.

Elvek 

Ez a postai értékesítés az eladó és a fogyasztó között a Szlovák Köztársaság általánosan kötelező érvényű rendeletei vonatkoznak, különös tekintettel a törvény száma 40/1964 Z. z. a polgári törvénykönyv módosított törvénye száma 108/2000 Z.z. a fogyasztóvédelemről a módosított házhozszállítás és postai értékesítés törvény száma 223/2001 Z.z. a hulladékokról és a törvények módosításáról és a törvény 428/2002 Z.z. a személyes adatok védelméről szóló módosításokról.

Az áruk és a szállítás ára
Az aktuális árak a wantee.hu oldalon találhatók. Ezek az árak nem tartalmazzák a kézbesítési költségeket a fogyasztó által kijelölt helyre. Az áru kiszállításának árát az érvényes árlista szerint külön fizetik a fogyasztók. További információk a Szállítási és fizetési módok részben.

Áruk rendelése
A fogyasztó a wantee.hu honlapján keresztül rendelhet.

Szállítási idő
Az áruk kiszállítása általában 3 munkanapon belül történik meg. A szállítási idő a kiválasztott szállítási módtól függ. Ha a körülmények ezt szükségessé teszik, az eladó és a fogyasztó beleegyezhet a szállítási határidő meghosszabbításába vagy a teljesítménynek ugyanolyan minőségben és árban történő helyettesítésére. Hosszabb szállítási határidő esetén az eladó e-mailben előre értesíti a fogyasztót.

Áruk szállítása és átvétele
Az eladó köteles az áru és a kézbesítés megfizetése után kézbesíteni az árut a fogyasztónak a szükséges áron és mennyiségben. Az áruk szállítása a Magyar Köztársaságban a postán vagy az eladó szerződéses fuvarozóján keresztül történik. Az áru átvételét megelőzően a fogyasztó köteles megerősíteni a megrendelést, megfizetni az áru árát és a kézbesítés költségeit. Az áru átvételekor a fogyasztó megerősíti teljességét, sértetlen állapotát és elfogadását a kézbesítési listán / számlán / szállítási listán.

Rendelés visszavonása
A fogyasztónak lehetősége van a megrendelés visszavonására, bármilyen ok megadása nélkül amíg az áru nem kerül kézbesítésbe, vagy 7 munkanapon belül visszalépni a szerződéstöl. A fogyasztó ezen a telefonszámon +421 919 395 150 vagy e-mail címen info@wantee.hu visszavoni. Ha a fogyasztó 24 órán belül visszavonja a megrendelést, és már kifizette a megrendelt árukat, akkor az eladó köteles visszafizetni a teljese összeget banki átutalással (vagy postai kupon-al). Ha a fogyasztó a megrendelt áru kiszállítását követően visszavonja megrendelését, vagy az eladó nem egyezik meg a fogyasztó megrendelés törlésével, és már az eladónak felmerültek költségek, akkor a fogyasztó köteles megtéríteni a felmerült költségeket. Az üzemköltségek alatt például telefonbeszélgetések a fogyasztóval, csomagolás, szállítás készítése, postaköltség,... érthető. Abban az esetben, ha a fogyasztó visszautasította az átvételt, a beszerzési szerződést megsértik, mivel az eladó automatikusan értesíti a fogyasztót a megerősítésről és a megrendelés állapotáról (e-mailben). A beérkezés hiányának minden érvelése vagy indoklása (például az értesítés nem beérkezése, stb.) célszerűnek tekinthető.


Az Ügyfélnek automatikusan 5800 forint büntetési díjat számolunk fel. E célból kiálítunk egy számlat amit kötelesek 14 napon belül befizetni, fizetési késedelem esetén minden egyes nappal 0,5% késedelmi kamatot számolunk fel. Ebben az esetben az ügyfélnek lehetősége van 7 napon belül kérvényezni a csomag újraküldéset, és az áru előlegét (de legkésőbb 7 munkanapon belül) átutalni. Ebben az esetben a lemondási díj nem kerül felszámításra. A szállítmány eredeti ára azonban 1000 forintal növekszik, kézbesítési díj, kezelési díj és a telefon- vagy adminisztrációs költségek közötti visszatérítés költsége, a postaköltség és a csomagolási ár különbözete. A megrendelés, a felmerült költségek vagy a lemondási díj meg nem fizetése esetén a megadott időn belül követelni fogju a visszafizetést.


A folyamat úgy van kialakítva, hogy az ügyfél mindig csak a felmerült kárért vagy költségért fizessen. Ha azonban nem kommunikál, nem szándékozik kifizetni a kárt vagy a felmerült költségeket, nem tud semmilyen módon megegyezni az eladóval, semmit sem tehetünk, csak az üzleti feltételek alapján bírságot szabhatunk ki, és végül jogi végrehajtásra kerül. Ilyen helyzetben az ügyfél viseli a teljes hibát, és a megnövekedett költségeket is, fizet az általa végzett lépések miatt, amelyek az ilyen késedelmek miatt jelentkeznek.

Árucikk hibák, garanciaidő és reklamációk
Az áruval kapcsolatos hibákért az eladó felelős. Olyan hiba esetén, amelyet orvosolni lehet, a fogyasztónak joga van ingyenesen, időben és megfelelően eltávolítani, és az eladó köteles indokolatlan késedelem nélkül eltávolítani a hibát. A fogyasztó kérheti az áru helyettesítését a hiba megszüntetése helyett, vagy ha a hiba csak az áru részeire vonatkozik, akkor a részei cseréje, de csak abban az esetbe ha a eladó nem visel túlzott költségeket az áruk árával vagy a hiba súlyosságával kapcsolatban. Olyan hiba esetén, amelyet nem lehet kiküszöbölni, és amely megakadályozza, hogy az árukat nem hibás árukként használják fel, a fogyasztónak joga van az áruk kicserélésére vagy a szerződésből való kilépésre. Egyéb nem eltávolítható hibák esetén a fogyasztó jogosult az áru árának megfelelő kedvezményre. A jótállási idő 12 hónap, és az áru fogyasztó általi kézhezvételétől kezdődik. A reklamációkat a fogyasztó követelheti az eladónál, akitől az árut vásárolták. Szükség esetén forduljon az eladóhoz a info@wantee.hu címen.

A panasz nem vonatkozik:
- mechanikusan sérült áruk esetén (repedés, törés, karcolás,...) a fogyasztók helytelen áru használata miatt

A szerződés visszavonása

  1. A fogyasztó az áru átvételétől vagy a szolgáltatási szerződés megkötésétől számított hét munkanapon belül jogosult értesítés nélkül lemondani a szerződést, ha az eladó időben és megfelelően teljesítette a §10. szerinti tájékoztatási kötelezettségeket.
  2. Ha az eladó teljesítette a § 10. szerinti tájékoztatási kötelezettségeket, a fogyasztónak jogában áll a szerződéstől számított hét munkanapon belül lemondani arról az időponttól számítva, amikor az eladó a tájékoztatási kötelezettségeket is teljesítette, de legkésőbb az áru átvételétől vagy a szolgáltatási szerződés megkötésétől számított három hónapon belül.
  3. Ha az eladó nem teljesíti a §10. szerinti tájékoztatási kötelezettségeket, vagy a fogyasztó áru átvételétől vagy a szolgáltatási szerződés megkötésétől számított három hónapon belül jogosult lemondani a szerződésről.
  4. A szerződésből való kilépéssel a szerződés a kezdetektől fogva megszűnik. Az eladó köteles a) átvenni az árut vagy nem folytatni a szolgáltatás nyújtását, b) legkésőbb a visszavonás napjától számított 15 napon belül visszafizeti a fogyasztó az árukért fizetett árat, illetve a fogyasztó által az árukért vagy szolgáltatásokért fizetett szolgáltatásért vagy előlegért, beleértve a fogyasztónak az áruk vagy szolgáltatások megrendeléséhez kapcsolódó költségeit. Az áru visszaküldésének költségét a fogyasztó viseli. Ha az eladó nem teljesíti a szerződést, mert a megrendelt árut nem képesek vagy szolgáltatást ellátni vagy nyújtani, köteles a fogyasztót haladéktalanul tájékoztatni, és 15 napon belül visszaadni az árukért vagy előlegért fizetett árat, ha az eladó és a fogyasztó nem egyeznek meg a helyettesítés árával. Ha az eladó és a fogyasztó nem fogadja el a helyettesítést, az eladó köteles a fogyasztónak az áruk vagy szolgáltatások megrendelése érdekében felmerült bizonyított költségeit helyettesíteni. Helyettesítés esetén az eladó köteles az árut a fogyasztónak átadni, vagy ugyanolyan minőségű és árú szolgáltatást nyújtani.
  5. A visszavonási feltételek - Az áru előzetes értesítés a tel. +421 919 395 152, vagy info@wantee.hu e-mail címen küldje el erre a címre: 191tech s.r.o. Strojárenská 1, 040 01 Košice. Az áruk ellenőrzése után 15 munkanapon belüli visszaküldjük az áru vételárát számlára történő átutalással. Az áruknak sértetleneknek és viszonteladóknak kell lenniük. A címkék, az árcédulák és a címkék eltávolítása elfogadhatatlan, és az ilyen áruk nem alkalmasak a viszonteladásra. Az árucikknek a vásárlási bizonylat eredeti csomagjában kell lennie (számla).

Személyi adatok védelme
Az eladó összegyűjti és feldolgozza a fogyasztó által megadot személyes adatokat a személyes adatok védelméről szóló törvény alapján 428/2002 Z.z.

A webáruház használatával a fogyasztó vállalja, hogy az eladó összegyűjti és felhasználja a saját magukról szólo információkat, és vásárlásukat. A wantee.hu webáruházban való bejelentkezéskor a fogyasztó egyetért azzal, hogy e-mailben vagy telefonon tájékoztathatja a webáruház az új híreiről.

Az eladó kötelezettséget vállal arra, hogy harmadik személynek nem szolgáltat semmilyen fogyasztói személyes információt vagy más információkat. Kivételes esetekben a fogyasztó személyes adatai szükségesek a szállítóknak szállított áruk szállításához.

Az eladó kötelezettségei

  1. Postai értékesítés esetén az eladó köteles a távértékesítési szerződés megkötése előtt egyidejűleg értesíteni az árut vagy szolgáltatást a fogyasztónak: a) személyazonossága, állandó lakóhelye és kereskedelmi engedélye, ha a postai értékesítést fizikai személy értékesíti, cégnév és székhely, ha a postai értékesítést jogi személy végzi, b) az áruk vagy szolgáltatások leírása, c) az áru vagy a szolgáltatás ára, d) a szállítási feltételek és az áru szállításának költségei, e) a fizetési feltételek, f) a fogyasztónak a szerződésből való kilépésére vonatkozó jogáról szóló utasítás, g) a távközlési eszközök használatának költsége, ha az ár az alapkamatnál eltérő mértékű, h) az a határidő, amely alatt az eladó köteles az ajánlatát, beleértve az árat is tartani, i) az a minimális határidő, amelyre a szerződés megköthető, termékértékesítésre vagy szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés esetén, amelyet folyamatosan vagy ismételten szállítanak vagy teljesítenek.
  2. Az áru vagy szolgáltatás telefonon történő értékesítése során az eladó köteles bejelenteni a nevét és a hívás üzleti célját már a fogyasztóval való kommunikáció kezdetén.
  3. Az eladó köteles  közölni az (1) bekezdésnek megfelelően átadott információkat távközlés útján, legkésőbb az áru kézbesítésének napján vagy a szolgáltatás megkezdésének napján.
  4. Az eladó köteles legkésőbb az áru kézbesítésének napján vagy a szolgáltatásnyújtás megkezdésének időpontjában a fogyasztó rendelkezésére bocsátani: a) az lemondási jog feltételeit és eljárásait; b) az eladó címét, amelyen a fogyasztó reklamációt vagy panaszt nyújthat be, c) szerviz és garancia információk, d) információk határozatlan időre vagy egy évnél hosszabb ideig megkötött szerződés felmondásának lehetőségéről. d) tájékoztatás a határozatlan időre vagy egy évnél hosszabb időtartamra megkötött szerződés felmondásának lehetőségéről.
  5. A (3) és a (4) bekezdést nem vonatkozik a távközlés útján nyújtott szolgáltatásokra, ha azt csak egyszer nyújtják, és a kommunikációs eszköz üzemeltetője távolról számlazta fel; a fogyasztónak azonban meg kell tudnia szerezni az eladó címét, amelyre reklamációt vagy panaszt nyújthat be.Az eladó kötelezi, hogy kézbesítse: Az áru típusát és mennyiségét a vételáron és a fizetési feltételeket alapján, amelyek a megrendelés napján érvényesek. Olyan termék, amely megfelel a Magyar Köztársaságban hatályos szabványoknak és előírásoknak. Az áruk, amelyek megfelelően lesznek csomagolva a szállítás közbeni károk elkerülése érdekében.

A hibák tiszteletben tartása

Fenntartjuk a jogot, hogy a termék műszaki, tervezési vagy egyéb paramétereit előzetes értesítés nélkül megváltoztassuk. Legjobb erőfeszítéseink ellenére műszaki, tervezési vagy egyéb paraméterek és illusztrációs hibák fordulhatnak elő.

Ezekért nem vagyunk felelősek.

Alternatív vitarendezés

  1. A vevőnek - a fogyasztónak - joga van az eladóhoz fordulni a jóvátételi kérelemhez (e-mailen az info@wantee.hu), ha nem elégedett az eladó reklamálásának kezelésével, vagy úgy véli, hogy az eladó megsértette jogait.Ha az eladó 30 napon belül nem válaszol erre a kérésre, a fogyasztónak jogában áll a 391/2015 Z.z. törvény alapján alternatív vitarendezésére irányuló kérelem benyújtására a Törvény szerinti alternatív vitarendezési testület (ARS)-nél. Az ARS szervezetek a §3 paragrafus és 391/2015 Z.z. törvény szám. Javaslatot a fogyasztó meghatározott eljárás szerint nyújthatja be a §12 pagrafus és 391/2015 Z.z. törvény szám alapján. Az ARS szervezetek listája megtalálható az SR Gazdasági Minisztériumának honlapján www.mhsr.sk.
  2. A fogyasztó panaszt nyújthat be az RSO alternatív vitarendezési platformján keresztül, amely itt elérhető http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
  3. Az alternatív vitarendezést csak a fogyasztó használhatja - olyan fizikai személy, aki a szerződés megkötése során nem végez üzleti tevékenységeket, foglalkoztatása vagy szakmája során. Egy alternatív vitarendezés csak a fogyasztó és az eladó közötti vita tárgyát képezi, amely a fogyasztói szerződés következtében merül fel. Az alternatív vitarendezés csak a távolsági szerződésekre vonatkozik. Az alternatív vitarendezés nem foglalkozik olyan vitákkal, amelyekben a vita értéke nem haladja meg a 6000 forintot. Az ARS megkövetelheti, hogy a fogyasztó felszámítasi díjat fizesen az alternatív vitarendezési eljárás megkezdéséért, legfeljebb 1500 forintot ÁFA-val.